Kompaktní SUV BMW X1 dostalo pro letošní rok do nabídky novou motorizaci. Nese označení xDrive28i a oproti všem předpokladům jde o čtyřválec. Zážehový agregát s objemem 2,0 litru dohání ztrátu za šestiválci pomocí dvou turbodmychadel. Jde tedy motor z rodiny TwinPower.

Zbrusu nová generace zážehového čtyřválce s objemem 1997 ccm spojuje přeplňování BMW TwinPower Turbo s dvoukomorovým turbodmychadlem, vysokotlakým přímým vstřikováním High Precision Injection, variabilním časováním ventilů double-VANOS a proměnným zdvihem sacích ventilů VALVETRONIC.

BMW X1 xDrive28i disponuje nejvyšším výkonem 180 kW/245 k při 5000 otáčkách za minutu, což je o 55 kW více než u nejvýkonnějšího zážehového dvoulitrového motoru BMW používaného v minulosti.

Od 1250 ot/min je k dispozici 350 Nm točivého momentu. X1 xDrive28i tak zrychlí z klidu na 100 km/h během 6,1 sekundy (se samočinnou převodovkou za 6,5 sekundy), což znamená zrychlení oproti předchůdci o 0,7, resp. 0,3 s. Nejvyšší rychlost činí 240 km/h.

BMW nasadilo na nový motor také prvky z programu EfficientDynamics. Díky tomu se v kombinovaném cyklu může pochlubit spotřebou 7,9 l/100 km, což je ve srovnání s předchozí generací daného modelu snížení o 16 procent. Emise CO2 mají hodnotu 183 g/km.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist