Kompaktní SUV BMW X1 dostalo pro letošní rok do nabídky novou motorizaci. Nese označení xDrive28i a oproti všem předpokladům jde o čtyřválec. Zážehový agregát s objemem 2,0 litru dohání ztrátu za šestiválci pomocí dvou turbodmychadel. Jde tedy motor z rodiny TwinPower.
Zbrusu nová generace zážehového čtyřválce s objemem 1997 ccm spojuje přeplňování BMW TwinPower Turbo s dvoukomorovým turbodmychadlem, vysokotlakým přímým vstřikováním High Precision Injection, variabilním časováním ventilů double-VANOS a proměnným zdvihem sacích ventilů VALVETRONIC.
BMW X1 xDrive28i disponuje nejvyšším výkonem 180 kW/245 k při 5000 otáčkách za minutu, což je o 55 kW více než u nejvýkonnějšího zážehového dvoulitrového motoru BMW používaného v minulosti.
Od 1250 ot/min je k dispozici 350 Nm točivého momentu. X1 xDrive28i tak zrychlí z klidu na 100 km/h během 6,1 sekundy (se samočinnou převodovkou za 6,5 sekundy), což znamená zrychlení oproti předchůdci o 0,7, resp. 0,3 s. Nejvyšší rychlost činí 240 km/h.
BMW nasadilo na nový motor také prvky z programu EfficientDynamics. Díky tomu se v kombinovaném cyklu může pochlubit spotřebou 7,9 l/100 km, což je ve srovnání s předchozí generací daného modelu snížení o 16 procent. Emise CO2 mají hodnotu 183 g/km.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist