V blízké budoucnosti bychom se na závodech v Le Mans mohli setkat s hybridním supersportem Porsche 918 RSR. Vůz, který v sobě skloubí technologii letos představeného Porsche 918 Spyder a 911 GT3 R se na autosalonu v Detroitu ukázal jako koncept.

K jeho pohonu slouží vidlicový osmiválec s objemem 3,4 litru. Točí se do vysokých 10.300 ot/min a je schopen produkovat výkon 555 koní. K k němu se připojují dva elektromotory na přídi, každý s výkonem 101 koní. Celkem tak soustrojí v ideální případě dokáže poslat na kola až 757 koní.

Auto využívá systém KERS, který vyvinula stáj Williams ze závodů Formule 1. Pro ukládání elektrické energie poslouží setrvačník spojený s generátorem schopný otáčet se až 36.000 krát za minutu. Je umístěný hned vedle řidiče.

Vůz postavený z kompozitních materiálů využívá i systém aktivního rozdělování točivého momentu na přední ose. Řadí se se 6stupňovou sekvenční převodovkou pomocí pádel pod volantem.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist