Gillet Vertigo.5 je projekt belgického závodníka Tonyho Gilleta, který navrhl a postavil auto původně určené na okruhy také pro silniční provoz. Historie této manufaktury ze začala psát už v roce 1994. Model Vertigo.5 je v prodeji tři roky.

I když už samotný stroj by se dal označit za exotický speciál, Gillet představil jeho ještě speciálnější edici nazvanou Spirit. Původní Vertigo.5 využívalo k pohonu čtyřlitrový V6 z dílny Alfa Romeo. Verze Spirit si ale osvojila agregát od Maserati.

Vidlicový osmiválec s objemem 4,2 litru je schopen produkovat výkon 420 koní. To stačí k tomu, aby belgický supersport vystřelil z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy. O přenos síly na kola se při tom postará 6stupňová sekvenční převodovka. Brzdnou sílu pak zajistí ventilované brzdy s kotouči velikosti 330 mm vpředu a 300 mm vzadu.

Gillet Vertigo.5 Spirit může těžit z povedené aerodynamiky, která byla od počátku upravována přímo na závodním okruhu. Auto navíc váží jen 950 kg. Velkou mírou se na tom podepsala čistě karbonová karosérie.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist