Hyundai uvedla na český trh malé MPV s označením ix20. Jde o sesterský vůz modelu Kia Venga. Design vznikl a vývoj probíhal ve výzkumném a vývojovém středisku Hyundai v Rüsselsheimu, vyrábí se ale v továrně v Nošovicích.

Od Kie Venga se Hyundai neliší jen v detailech. Oba vozy spolu v exteriéru sdílejí rám karoserie, přední dveře a střechu, ostatní díly jsou odlišné. Přední světlomety Hyundaie jsou protaženější, ve spodní části navazují na široké středové žebro masky, která je podobně jako u dalších nových modelů šestiúhelníková. Zrcátka mají jiný tvar a disponují integrovanými blikači ve všech výbavových stupních (Venga jen ve vyšších).

Zadní světla jsou široce protažená a lehce připomínají některé nové Opely.  Boční prolis není před zadním blatníkem zkosený, prohlubeň na pátých dveřích kopíruje tvarem masku. Celkově působí Hyundai o něco rafinovanějším a dotaženějším dojmem než Venga, oba vozy si jsou sice podobné, přesto je však půjde snadno odlišit. Malou pihou na kráse je prutová anténa, která by si zasloužila integrovat.

Stejně jako u Vengy sází Hyundai u ix20 na variabilitu vnitřního prostoru. Všechna sedadla jsou podélně posuvná, ta zadní lze naklápět v úhlu 10 stupňů, čímž lze zvětšovat prostor pro posádku nebo pro zavazadla. Zavazadelník má mezipodlahu pro vyrovnání schodu u sklopených opěradel, pokud je tato v dolní poloze, má solidní objem 440 litrů. Další drobné úložné prostory se nacházejí pod podlážkou.

Jedním z taháků je propagační slogan "nadstandardní výbava za standardní cenu". Hyundai ix20 tak bude v nejvyšším výbavovém stupni nabízet např. navigaci s dotykovou obrazovkou, otevíratelné panoramatické okno, parkovací kameru se zobrazováním na centrálním displeji (u nižších výbav ve vnitřním zpětném zrcátku), přisvěcování do zatáčky, bezklíčkové odemykání a startování Smart Key nebo Bluetooth připojení pro telefon s hlasovým vytáčením. Základní bezpečnostní výbava zahrnuje šestici airbagů a standardně montované ESP s funkcí Hill Holder.

Hyundai ix20 bude k dispozici s výběrem čtyř motorů plnících normu Euro 5 s rozpětím výkonů od 57 kW (77 k) do 92 kW (125 k), z nichž dva jsou zážehové a dva vznětové. Zákazníci si budou moci zvolit mechanickou nebo samočinnou převodovku. Všechny motory pro modelovou řadu ix20 (kromě verze 1.6 se samočinnou převodovkou) se budou dodávat také v provedení Blue Drive se systémem ISG (Integrated Stop & Go), pneumatikami s nízkým valivým odporem a inteligentním řízením činnosti alternátoru. Verze ix20 Blue Drive mají jedny nejnižších hodnot emisí CO2 od 114 g/km (vznětový motor U2 1,4 CRDi).

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist