Zatímco se v Sydney představovalo ostře vypadající provedení F-Sport, finišovaly homologační zkoušky modelu CT 200h. Lexus zveřejnil prostřednictvím tiskové zprávy výsledky týkající se produkce emisí C02.
Podle tiskové zprávy se ani samotná automobilka nestačila divit. To může a nemusí být pravda, každopádně bylo japonské novince naměřeno 87 g/km, což je číslo velmi dobré. Dokonce to je z hlediska produkce oxidu uhličitého třetí nejlepší výsledek.
Pouze o jeden gram je lepší Smart ForTwo a shodné množství jako Lexus vypustí do ovzduší VW Polo Bluemotion. Na rozdíl od svých blízkých soupeřů je CT 200h větší a hlavně neprodukuje pevné částice, v případě oxidů dusíku vypouští jen zanedbatelné množství. Důvodem je benzinový spalovací motor.
Kromě hybridního pohonu šetří “cétéčko“ také na jiných místech. Řeč je například o kompletním osvětlení pomocí LED diod, odlehčeném digitálním zesilovači nebo o systému automatického řízení přívodu vzduchu do kabiny a vyhřívání sedadel. Preferuje se teplo v motoru tak, aby bylo dříve dosaženo provozní teploty.
Lexus CT 200h je vůz určen hlavně pro Evropu a Česká republika nebude výjimkou. Objednávky je možné podávat od listopadu.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist