Lexus CT200h je pro luxusní odnož Toyoty velmi důležitým modelem a možná také proto se k němu vztahuje hned několik prvenství. Je to první Lexus s karoserií hatchback, je to první prémiový kompakt využívající hybridní pohonnou jednotku a hlavně to je vůbec poprvé, kdy byl vyvíjen model značky Lexus primárně pro Evropu. Všichni ostatní se totiž nejdříve objevili někde jinde a až poté přišli na starý kontinent. Tentokrát to bude naopak.

Japonský nováček má na délku 4320 mm, široký je 1765 mm a výška dosahuje hodnoty 1430 mm. Karoserie dostala dynamické tvary, především přední část. První dojmy na téma designu jsou v podstatě pouze kladné. S nějakým atraktivnějším lakem karoserie půjde zcela jistě o velmi zajímavý automobil. Kromě samotného vzhledu je důležitý ještě další údaj, a sice součinitel odporu vzduchu. Výsledek mnoha hodin práce v aerodynamickém tunelu je 0,28.

Také na interiéru si dali Japonci dost záležet. Sice opět nechybí poněkud lacině vyhlížející ovladače známé z levnějších modelů značky Toyota, ale třeba takový volant, ten je jednoduše výborný. Má příjemně tlustý věnec a relativně malý průměr. Sedačky dostaly výrazné boční vedení a v případě klasického čalounění jsou utkány z velmi jemné nitě. Kromě luxusnějších materiálů jsou využity také daleko obyčejnější plasty. Stejně jako v Priusu, také zde si své místo našel bio-plast vyrobený recyklací z PET láhví, ale zdaleka není použit v takové míře jako u Toyoty.

Lexus CT 200h by měl být automobil dvou tváří - pohodový hybrid, který šetří palivo, nebo naopak vůz, který nabídne zábavu z jízdy. Kromě už zmíněného volantu a sedaček má k tomu druhému napomoci také těžiště položené blízko kyčelního kloubu, což by mělo umocňovat pocit dokonalého spojení člověk-stroj. Ale to není vše, k těžišti jsou posunuty také akumulátory, takže jsou více pod zadním sedákem než klasicky pod zavazadelníkem. Zapomenout nesmíme ani na strmé řízení s 2,6 otáčkami mezi krajními polohami. Podsvícení přístrojového štítu se při přepnutí do sportovního režimu přemění z modrého na rudé.

Pokud vám přijde interiér vyfoceného kousku trochu fádní, pak máte naprostou pravdu. Poněkud fádní je, a to ze dvou důvodů. Zaprvé je to nejlevnější možná verze a za druhé to není finální podoba. Odhalený automobil pochází z předsériové produkce, takže se dá očekávat, že například staře vyhlížející středový panel bude ještě pozměněn.

 

Prostornost interiéru odpovídá standardům třídy. Vzadu není za vyšším řidičem v oblasti kolem místa na rozdávání a nakonec také zavazadelník s objemem 375 l (max. 985 l) příliš neoslní. Potěší alespoň dno v úrovni hrany a rozměrná schránka umístěna pod ním.

Lexus kladl velký důraz na hluk v interiéru a na ekologický provoz. Během tiskové konferenci nám bylo slibováno příkladné odhlučnění, přičemž maximální snahu má dokumentovat tlumič pátých dveří omezující jeho vibrace. Uvidíme, až se projedeme. O tom, že je rozjezd na elektromotor tichý není potřeba se vůbec zmiňovat.

Ekologické hledisko začíná u samotné pohonné jednotky. Ta už je dobře známá a snad také prověřena z modelů Prius a Auris HSD. Klasické spalování obstarává zážehová jedna-osmička (99 k), které vypomáhá elektromotor o výkonu 80 k. Celý systém vyprodukuje 136 koní a 142 Nm. Samozřejmě nechybí ani bezstupňová planetová převodovka a možnost pohybu pouze na elektrickou energii (dojezd 2 km). Vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 10,3 s a maximálně se rozjede na 180 km/h. V kombinovaném cyklu by si měl vystačit s přídělem 3,8 l paliva na 100 kilometrů.

Úspory se ale hledaly i jinde. Vnější osvětlení včetně hlavních světlometů využívá 89 LED diod, elektrický posilovač dostal kompaktní konstrukci stejně jako kompresor klimatizace (opět s pohonem na elektrickou energii, nikoliv od spalovacího motoru), pokračujeme automatickým zapínáním vyhřívání předních sedadel (to abyste měli pocit, že vám je teplo a nezapínali zbytečně topení) no a nakonec membrány reproduktorů jsou vyrobeny z bambusu (doufejme, že si ho Toyota pěstuje sama).

Nový prémiový hatchback bude představen zanedlouho na autosalonu v Paříži. Objednávky prvních zájemců začne Lexus přijímat od listopadu. Kompletní ceníky nejsou ještě sestaveny, předběžná základní cena je stanovena na 699 900 Kč.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist