Lexus CT200h je pro luxusní odnož Toyoty velmi důležitým modelem a možná také proto se k němu vztahuje hned několik prvenství. Je to první Lexus s karoserií hatchback, je to první prémiový kompakt využívající hybridní pohonnou jednotku a hlavně to je vůbec poprvé, kdy byl vyvíjen model značky Lexus primárně pro Evropu. Všichni ostatní se totiž nejdříve objevili někde jinde a až poté přišli na starý kontinent. Tentokrát to bude naopak.

Japonský nováček má na délku 4320 mm, široký je 1765 mm a výška dosahuje hodnoty 1430 mm. Karoserie dostala dynamické tvary, především přední část. První dojmy na téma designu jsou v podstatě pouze kladné. S nějakým atraktivnějším lakem karoserie půjde zcela jistě o velmi zajímavý automobil. Kromě samotného vzhledu je důležitý ještě další údaj, a sice součinitel odporu vzduchu. Výsledek mnoha hodin práce v aerodynamickém tunelu je 0,28.

Také na interiéru si dali Japonci dost záležet. Sice opět nechybí poněkud lacině vyhlížející ovladače známé z levnějších modelů značky Toyota, ale třeba takový volant, ten je jednoduše výborný. Má příjemně tlustý věnec a relativně malý průměr. Sedačky dostaly výrazné boční vedení a v případě klasického čalounění jsou utkány z velmi jemné nitě. Kromě luxusnějších materiálů jsou využity také daleko obyčejnější plasty. Stejně jako v Priusu, také zde si své místo našel bio-plast vyrobený recyklací z PET láhví, ale zdaleka není použit v takové míře jako u Toyoty.

Lexus CT 200h by měl být automobil dvou tváří - pohodový hybrid, který šetří palivo, nebo naopak vůz, který nabídne zábavu z jízdy. Kromě už zmíněného volantu a sedaček má k tomu druhému napomoci také těžiště položené blízko kyčelního kloubu, což by mělo umocňovat pocit dokonalého spojení člověk-stroj. Ale to není vše, k těžišti jsou posunuty také akumulátory, takže jsou více pod zadním sedákem než klasicky pod zavazadelníkem. Zapomenout nesmíme ani na strmé řízení s 2,6 otáčkami mezi krajními polohami. Podsvícení přístrojového štítu se při přepnutí do sportovního režimu přemění z modrého na rudé.

Pokud vám přijde interiér vyfoceného kousku trochu fádní, pak máte naprostou pravdu. Poněkud fádní je, a to ze dvou důvodů. Zaprvé je to nejlevnější možná verze a za druhé to není finální podoba. Odhalený automobil pochází z předsériové produkce, takže se dá očekávat, že například staře vyhlížející středový panel bude ještě pozměněn.

 

Prostornost interiéru odpovídá standardům třídy. Vzadu není za vyšším řidičem v oblasti kolem místa na rozdávání a nakonec také zavazadelník s objemem 375 l (max. 985 l) příliš neoslní. Potěší alespoň dno v úrovni hrany a rozměrná schránka umístěna pod ním.

Lexus kladl velký důraz na hluk v interiéru a na ekologický provoz. Během tiskové konferenci nám bylo slibováno příkladné odhlučnění, přičemž maximální snahu má dokumentovat tlumič pátých dveří omezující jeho vibrace. Uvidíme, až se projedeme. O tom, že je rozjezd na elektromotor tichý není potřeba se vůbec zmiňovat.

Ekologické hledisko začíná u samotné pohonné jednotky. Ta už je dobře známá a snad také prověřena z modelů Prius a Auris HSD. Klasické spalování obstarává zážehová jedna-osmička (99 k), které vypomáhá elektromotor o výkonu 80 k. Celý systém vyprodukuje 136 koní a 142 Nm. Samozřejmě nechybí ani bezstupňová planetová převodovka a možnost pohybu pouze na elektrickou energii (dojezd 2 km). Vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za 10,3 s a maximálně se rozjede na 180 km/h. V kombinovaném cyklu by si měl vystačit s přídělem 3,8 l paliva na 100 kilometrů.

Úspory se ale hledaly i jinde. Vnější osvětlení včetně hlavních světlometů využívá 89 LED diod, elektrický posilovač dostal kompaktní konstrukci stejně jako kompresor klimatizace (opět s pohonem na elektrickou energii, nikoliv od spalovacího motoru), pokračujeme automatickým zapínáním vyhřívání předních sedadel (to abyste měli pocit, že vám je teplo a nezapínali zbytečně topení) no a nakonec membrány reproduktorů jsou vyrobeny z bambusu (doufejme, že si ho Toyota pěstuje sama).

Nový prémiový hatchback bude představen zanedlouho na autosalonu v Paříži. Objednávky prvních zájemců začne Lexus přijímat od listopadu. Kompletní ceníky nejsou ještě sestaveny, předběžná základní cena je stanovena na 699 900 Kč.