Luxusní Peugeot 607 se neprodává příliš dobře, ale se sedanem a kombi střední třídy 407 to tak zlé není. Proto se automobilka rozhodla, že novým modelem 508 nahradí obě modelové řady najednou. Velikostně tak vůz zapadne přesně mezi ně. Samozřejmostí je také karosérie kombi, která dostala tradiční přídomek SW.

Peugeot 508 SW je o 50 mm delší než 407, o celých 92 mm se ale prodloužil i jeho rozvor. Auto je šiřší o 109 mm a nižší i 18 mm. Vůz se může pochlubit vynikajícím koeficientem aerodynamického odporu. Ten činí 0,26 u kombi, respektive 0,25 u sedanu. Kombi nezaostává ani velikostí zavazadelníku. Ten pojme 560 litrů a pokud sklopíte zadní řadu sedadel, vejde se sem až 1598 litrů bagáže.

Podvozek využívá modifikovanou platformu současné 407, vpředu tedy nalezneme nápravu MacPherson, která však v rámci hmotnostních úspor shodila 12 kg. Pro verze s motorem 2.2 HDi bude vůz vpředu disponovat dvojitými trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí, aby se zajistila lepší manévrovatelnost. Vzadu budou mít všechny verze víceprvkové zavěšení.

Vstupní motorizací je 1.6 HDi 82 kW (112 k), který má jediný pětistupňovou manuální převodovku, lze si jej však pořídit i s šestistupňovou robotizovanou skříní v úsporném provedení e-HDi. Následuje 2.0 HDi v naladěních 103 kW (140 k) a 120 kW (163 k). Vrchol nabídky tvoří 2.2 HDi o výkonu 150 kW (205 k).

Slabší dvoulitr bude využívat šestistupňový manuál, silnější verze a dva-dvojka pak automat se stejným počtem převodů. Později však dojde i na hybridní provedení HYbrid4 suplující pohon všech kol, které využívá naftový dvoulitr plus elektromotor pohánějící zadní kola. Celkový výkon systému známého z menšího crossoveru 3008 je 147 kW (200 k).

Benzínové motorizace jsou v menšině, na výběr jsou šestnáctistovky 1.6 VTi 88 kW (120 k) a přeplňovaná 1.6 THP 115 kW (155 k). Atmosférický motor dostane pětistupňový manuál, u verze s turbem bude možnost výběru mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem.

Vůz se začne prodávat na začátku roku 2011. Zatopit by měl konkurentům v podobě Opelu Insignia ST nebo Citroënu C5 kombi.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist