Je to docela oříšek rozeznat od sebe Mazdu6 před a po facliftu, protože tak drobné změny, jako se odehrály na karosérii pohledného Japonce, se jen tak nevidí. Ano, nevidí.

Vše je patrné až po bližší prozkoumání. Přepracování se dočkala maska chladiče, která má nyní plastovou linku navazující na horní stranu loga uprostřed (ve vyšších výbavách dokonce chromovanou). Nově je také tvarováno okolí mlhovek. Lehkou revizí prošla i světla. Ta nyní můžete objednat i jako natáčecí bi-xenony. Na zádi brzdovky také změnily tvar a podkladovou barvu.

Je ale dobře, že změny jsou jen minimální. Aktuální generace Mazdy6 je totiž vzhledově velmi povedná. A oproti usedlým vozům v podobě Volkswagenu Passat nebo třeba Toyota Avensis má navrch. Nenudí, ale zároveň není kýčovitá. Podobně "akční" styl má třeba i Honda Accord, i když je místo na oblé linie zaměřený více na ostré hrany. Je správné si pěstovat svérázného ducha.

Interiér už není takový odvaz. Jnež jak jseme u Mazdy zvyklí, nalezli jseme sice velké množství tmavých plastů, ale kvalitních. Slícování je také bez chyby a jejich ergonomie je na jedničku. Změny se dokonce dočkalo i nepovedené ovládání palubního počítače, které jsme minule kritizovali.

Změna ne k lepšímu

Pojďme ale na hlavní změnu. Tou je nový motor, který nahradil starší benzínový dvoulir. Novinka se nazývá 2.0 MZR DISI, což ve zkratkách Mazdy znamená, že je vybavena přímým vstřikováním. Zní to dobře a parametry také: výkon 155 koní, maximum točivého momentu 193 Nm. Ale je v tom háček! Na Mazdu6 je to motor slabý.

Mazda6 2.0 MZR DISI jede s touto pohonnou jednotkou velice líně. Čekali bychom, že atmosférický dvoulitr bude mít více chuti do života. Vrchol jeho výkonnostní křivky leží ve 6200 otáčkách za minutu, "krouťák" je na maximu ve 4500 otáčkách. Takže je správný předpoklad, že je potřeba ho víc vytáčet. Kýžený zátah se ale nedostavoval ani ve vyšších polohách otáčkoměru.

 

Negativem snahy o vytáčneí byl také fakt, že se průměrná spotřeba vyšplhala k 10 litrům benzínu na 100 km. Když jseme se snažili jezdit úsporněji, palubní počítač se zmiňoval o devítilitrové konzumaci. To rozhodně není zasloužená odměna za projev, který agregát předvedl.

Připlaťte si za 5 deci

Motor 2.0 MZR DISI není úplně zlý. Rozhodně nebude trápit někoho, kdo s Mazdou 6 hodlá jezdit klidně a užívat si zvukového komfortu, který benzínová jednotka přináší. Jenže nevyužít jinak vynikajících jízdních vlastností tohoto etalonu střední třídy, to by byla velká škoda!

Mazda totiž výborně naladila podvozek. Je příjemně tuhý, takže nevytřese kosti z těla, ale chová se přitom velmi sportovně. Auto se do zatáčky nenaklání a v součinnosti s přesným a citlivým řízením je opravdu radost s Mazdou6 jezdit. A to jsem se ještě nezmínili o přesné manuální 6stupňové převodovce s krátkými drahami.

Proto pokud toužíte po benzínu, sáhněte raději po motoru 2.5 MZR. Má výkon o 15 koní vyšší a krouťák o 33 Nm vyšší. Navíc obě hodnoty položené v otáčkách o něco níže. Jen taková změna znamená, že stovku překoná o celé 2 sekundy rychleji než 2.0 MZR DISI. A to už slibuje trochu zajímavější svezení. Akorát u něj musíte počítat, že se dá pořídit pouze s vyšší výbavou GTA. V takovém případě je pak jen o 13 tisíc korun dražší!

Plusy: vzhled, podvozek, zpracování
Mínusy: slabý a žíznivý motor

Základní cena:
686 900 Kč
Cena vozu ve výbavě GTA: 779 900 kč

Motor     atmosférický benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním
Objem     1999 ccm
Výkon     114 kW (155 k) při 6200 ot./min.
Točivý moment     193 Nm při 4500 ot./min.
Maximální rychlost   
  217 km/h
Zrychlení     10,0 s.
Převodovka     6stupňová manuální
Spotřeba město/mimo/komb     9.6 / 6.3  / 6.9 l/100 km
Spotřeba během testu     9,0 l/100 km
Palivová nádrž     64 l
Délka x šířka x výška     4755 x 1795 x 1998 mm
Rozvor     2725 mm
Hmotnost     1400 Kg
Zav. prostoru min/max     519 / 1702 l