Německý výrobce luxusních limuzín se potýká s propadem prodejů. Přesto chystá ofenzivu.

Superluxusní limuzíny patřící do koncernu Daimler jsou potomky slavné značky. Dnešní modelová řada ale kompletně vychází ze základu Meredesu-Benz třídy S. Je mu také poměrně podobná a to některé zákazníky odrazuje. Maybach se proto setkává s malým zájmem a už se i objevily spekulace, že ho Daimler prodá čínským investorům. Firma ale nakonec vše popřela.

V roce 2012 by měla na trh přijít nová generace třídy S. Na přepracované platformě bude stavět i Maybach. Manažerský sedan ze Stuttgartu poskytne "orgány" pěti novým modelům. Inovované limuzíny Maybach 57 a 62 dostanou jinou karosérii, interiér i elektroniku.

Maybach navíc plánuje další vozy, tentokrát zaměřené více na řidiče než na pana ředitele sedícího v pravém zadním křesle. Podle informací magazínu Automobile by se měl objevit vůz s karosérií sedan-kupé podobný Mercedesu-Benz CLS. Setkáme se zřejmě také s kabrioletem, který by měl být kombinací aktuálního Maybachu 62 Landaulet a konceptu Mercedes-Benz Ocean Drive, který se představil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007.

Přestože je tlak na ekologii stále větší, Maybach si zachová své šestilitrové dvanáctiválce. Ty by ale měly dostat vyšší výkon. K přenosu síly poslouží 7stupňová automatická převodovka.

Novinkou pod kapotou Maybachů by se měl stát hybridní motor. Půjde o standardní kombinaci benzínového agregátu spojeného s elektromotorem, ktreý přidává dalších 20 koní. Díky velké kapacitě baterií by měla limuzína ujet pouze na elektrický pohon až 16 kilometrů. O snížení spotřeby (až o 25 procent) se postará i plánovaná 9stupňová automatická převodovka.

Podle nejmenovaného zdroje blízkého automobilce by se nová generace Maybachu neměla tolik podobat třídě S od Mercedesu. "Budou to klenoty na čtyřech kolech hodné jména značky," řekl zdroj.

Maybach