Jak asi už víte a ostatně už to bylo řečeno, vůz zapadá do rodiny IS. Tomu také odpovídá design karoserie, i když pouze přední části. Od čelního skla je samozřejmě všechno jinak. Automobily koncepce kupé-kabriolet z čistě praktických důvodů trpí jednou na pohled ne příliš povedenou věcí. V zájmu co největšího nákladového prostoru i při stažené střeše je zadní část poněkud nafukována, čemuž se nevyhnuli ani u Lexusu. Jejich aktuální kabriolet sice nevypadá vůbec špatně, když se ovšem na automobil zadíváte déle, zjistíte, že nad tím zadním kolem je přeci jen toho plechu nějak hodně. Ano, i luxusní odnož japonské Toyoty tímto neduhem v jisté míře trpí.

V interiéru budete hledat nějaké nedostatky jen těžko. Oproti prvnímu setkání se napodruhé k testu dostavil Lexus ve verzi vybavené světlým koženým čalouněním. Můžete láteřit a debatovat o tom, jak je tato varianta nepraktická, což je nakonec pravda, ale celé to vypadá skvěle. Japonci si jednoduše dali záležet a na každém detailu to je znát. Věci, které můžeme tomuto automobilu vyčíst, platí obecně pro řadu IS. Výhrady bych měl k ovladačům umístěným pod volantem a stejně tak bych se přimlouval za modernější grafiku multimediálního systému. 

Jako každý kabriolet, také Lexus IS 250C vyžívá masivní sloupky čelního skla. To není nic nového pod sluncem, v podstatě vadí pouze horní hrana. Posádka sedí až nečekaně vysoko, takže si řidič bude muset na výhled z vozu trochu zvykat. Nicméně aerodynamika je vyřešena příkladně. S otevřenou střechou lze uhánět rychlostí přes 100 km/h a pořád můžeme mluvit o komfortní jízdě. Samozřejmě pokud zrovna necestujete ve druhé řadě. Zadní cestující mají vítr ve vlasech prakticky pořád.

Do automobilu se nastupuje přes rozměrné dveře. Ty jsou tak velké, že s přístupem ke druhé řadě sedadel není vůbec žádný problém. Přední sedadla se na váš pokyn odsunou vpřed. Chválíme také šikovný hák, díky kterému je bezpečnostní pás hezky při ruce.

Ve čtyřech nouzově

Na rozdíl od našeho prvního zimního setkání jsme tentokrát využili letních dnů a podnikli s Lexusem několik výletů. Asi pro vás nebude žádným velkým překvapením, že projížďka ve čtyřech lidech není především pro ty vzadu příliš komfortní záležitostí. Nedostatek místa je prakticky ve všech směrech. Abychom měli kam dát nějaká ta zavazadla, musela zůstat střecha nahoře. V tu chvíli je pro vaše tašky k dispozici solidní objem 420 l, navíc dobře přístupný. I kdybyste ovšem posadili dozadu sebemenšího člověka, díky natažené střeše mu nad hlavou zbývá opravdu málo místa a třeba já se 185 cm bych se dozadu prostě nevešel. Pravdou ovšem zůstává, že v tomto ohledu není Lexus výjimkou, i když například takové Volvo C70 nebo dokonce obyčejný Peugeot 308 CC umí nabídnout zadním cestujícím více.

Druhý výlet se odehrál za podmínek pro tento vůz naprosto ideálních. Vyrazil jsem na výlet s jednou milou slečinkou, tedy projížďka ve dvou. Střechu jsme ihned uložili do zavazadelníku. Jen tak mimochodem: vše se poskládá do zadní části automobilu za 20 sekund a poskládá se to tam pouze v případě, že řádně umístíte na příslušné místo desku, která oddělí zbylý prostor pro zavazadla od prostoru pro střechu. Lexus IS můžeme opět pochválit za to, že to málo, co vám zbude (162 l) je opět dobře přístupné. Je zcela evidentní, že si tam mnoho věcí nedáte (v našem případě to byly potřeby na grilování), v tu chvíli přijdou ke slovu zadní sedačky.

Klidně a pohodlně

Ať jedete ve dvou nebo ve čtyřech, Lexus IS 250C je vždy co se týče podvozku, převodovky a motoru velmi komfortní. Podvozek je stejně jako u dalších z rodiny IS ideálním kompromisem mezi pohodlnou a sportovní jízdou, v našem konkrétním případě ale o nějakém sportování nemůže být příliš řeč, a to z jednoduchého důvodu. Hmotnost narostla na nemalých 1750 kilogramů. S tímto číslem už začíná mít motor docela problémy.

 

Atmosféricky plněný benzinový šestiválec dává k dispozici 208 koní. Něco z toho ubere automatická převodovka, zbytek pak postačí ke zdolání stovky s pevným startem za 9 sekund. Vůz se sice umí chovat docela dynamicky, obzvlášť v režimu PWR, ale není to ono. Kromě řekněme dostatečně silného motoru tu je ještě šestistupňový automat, který opět rychlé jízdě zrovna dvakrát nepomáhá. Daleko lépe mu sedí plynulá projížďka krajinou, kdy umí řadit citlivě a hlavně tak, že to sotva poznáte. Stejně jako v případě nedávno testované verze F-Sport, i zde byla pod volantem umístěna pádla pro řazení. Složí pouze k nastavení rozsahu, případně k podřazení.

Plujte

Zpět k našemu výletu. Když si dáte vše dohromady, je jasné, jak se jezdí s Lexusem IS 250C správně. Žádné velké sportování, žádné šílené průjezdy zatáček (i když podvozek na to má), nejlepší je zkrátka plynulé proplouvání krajinou. V takovém jízdním cyklu je automobil tichý, pohodlný, komfortní a odvděčí se vám také spotřebou, která se bude pohybovat kolem devíti litrů.

Od zimy přibyl Lexusu na poli prémiových kabrioletů další soupeř v podobě Infiniti G37 Cabrio. Tento automobil má exotický vzhled, zaboduje silnějším motorem, o dvě třídy lepší dynamikou jízdy, hodí se také sedmistupňová převodovka. IS 250C je větší, má nižší spotřebu a je o něco levnější. Vrcholné provedení Luxury s kompletní výbavou a pouze třemi položkami v sekci volitelné výbavy vás vyjde na 1 359 000 Kč. V některých ohledech sice není nejlepší, pokud ale chcete především pohodlný a dobře vypadající kupé-kabriolet, za úvahu tento rozhodně stojí.

Plusy: podvozek, tichý motor, kvalita zpracování
Mínusy: nedostatek místa vzadu, chování převodovky, na váhu automobilu slabší motor

Motor: zážehový atmosférický šestiválec
Objem: 2500 cm3
Výkon: 153 kW (208 k) při 6400/min
Točivý moment: 252 Nm při 4800/min
Převodovka: automatická 6stupňová
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9 s
Spotřeba (město/mimo město/komb.): 13,1/7,1/9,3 l/100 km
Spotřeba v testu: 9,7 l/100 km
Rozměry: 4635 × 1415 × 1800 mm
Rozvor: 2730 mm

Základí cena v provedení Luxury: 1 359 000 Kč