Verze modelového roku 2011 dostanou zcela nový motor. Ten má v porovnání se svým předchůdcem menší objem, vyšší výkon a podstatně více newtonmetrů. Vezměme to ale popořadě. Novinky na karoserii jsou naprosto klasické.

Designéři přepracovali přední nárazník, přidali více chromových doplňků, jiná je maska chladiče, upraveny byly světlomety a samozřejmě nesmí chybět LED diody pro denní svícení. Koncové svítilny dostaly trochu jinou grafiku. Uvnitř najde majitel kvalitnější materiály, nové barvy interiéru a jiný multifunkční volant kombinující dřevo a kůži.

Tím hlavním je ale motor. Spolu s faceliftem přichází do nabídky dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4663 ccm. Nahrazuje tak atmosférickou jednotku 5.5 l, která vyprodukovala maximálně 382 koní a 530 Nm. Nováček dá k dispozici 429 koní a hlavně 700 Nm. Vyjádřeno matematicky toto představuje nárůstu o 12%, respektive o 32% v případě maximálního točivého momentu.

Díky technologii přímého vstřiku paliva BlueDIRECT, díky sedmistupňové automatické převodovce a systému start/stop je modernizované provedení o 10-15% úspornější. Produkce emisí CO2 pak představuje pokles o 23%.

Mercedes-Benz CL vybavený novým osmiválcem zdolá stovku za 4,9 s, tedy o půl sekundy rychleji. V nabídce bude také přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 510 koní. První faceliftové kusy přijdou na trh během letošního podzimu. Komu by to ale nestačilo, ten si může počkat na vylepšené verze CL63 AMG a CL65 AMG. Ty se objeví o něco později.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist