Verze modelového roku 2011 dostanou zcela nový motor. Ten má v porovnání se svým předchůdcem menší objem, vyšší výkon a podstatně více newtonmetrů. Vezměme to ale popořadě. Novinky na karoserii jsou naprosto klasické.
Designéři přepracovali přední nárazník, přidali více chromových doplňků, jiná je maska chladiče, upraveny byly světlomety a samozřejmě nesmí chybět LED diody pro denní svícení. Koncové svítilny dostaly trochu jinou grafiku. Uvnitř najde majitel kvalitnější materiály, nové barvy interiéru a jiný multifunkční volant kombinující dřevo a kůži.
Tím hlavním je ale motor. Spolu s faceliftem přichází do nabídky dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4663 ccm. Nahrazuje tak atmosférickou jednotku 5.5 l, která vyprodukovala maximálně 382 koní a 530 Nm. Nováček dá k dispozici 429 koní a hlavně 700 Nm. Vyjádřeno matematicky toto představuje nárůstu o 12%, respektive o 32% v případě maximálního točivého momentu.
Díky technologii přímého vstřiku paliva BlueDIRECT, díky sedmistupňové automatické převodovce a systému start/stop je modernizované provedení o 10-15% úspornější. Produkce emisí CO2 pak představuje pokles o 23%.
Mercedes-Benz CL vybavený novým osmiválcem zdolá stovku za 4,9 s, tedy o půl sekundy rychleji. V nabídce bude také přeplňovaný dvanáctiválec s výkonem 510 koní. První faceliftové kusy přijdou na trh během letošního podzimu. Komu by to ale nestačilo, ten si může počkat na vylepšené verze CL63 AMG a CL65 AMG. Ty se objeví o něco později.
Mercedes-Benz CL
Mercedes-Benz CL
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist