Každý nový model od Volva  poslední dobou znamená odklon od původní tvarové filosofie a značka si pomalu ale jistě začíná stavět novou. První bylo Volvo XC60 a začalo s tím slavit docela slušný úspěch. Za pár měsíců se navíc dočkáme nového sedanu Volvo S60 (chystáme se vyrazit na mezinárodní premiéru na začátku června). Do toho všeho by tak měla dobře zapadat Céčková řada. Ta představila facelifty současně pro model C70 i C30. Kupé kabriolet vyzkouším také v červnu (až pro to budou ideální podmínky), takže teď se mrkneme na malý hatchback.

Na první pohled je jasné, že stylu je u Volva C30 podřízeno naprosto vše. U testovaného kousku to navíc podtrhoval optický paket R-Design, který vozu dodal ještě sportovnější vzhled. Čelní maska je zaoblenější, nárazník členitější. Velká kola na malém autě vypadají skvěle, stejně tak pořádná koncovka výfuku. Zkrátka, na nové Volvo C30 je radost pohledět a zaslouženě na sebe strhává značnou pozornost kolemjdoucích.

Škoda, že se toho víc nezměnilo také uvnitř vozu. I když je paket R-Design nastavením nejvyšší výbavy. Mohl jsem si proto užívat pohodlná kožená sedadla s dobrým bočním vedením, výbornou audiosoupravu s ovládáním na volantu, tempomat nebo bezpečnostní systém BLIS na hlídání mrtvých úhlů. Volant potažený kůží se držel dobře, na celkové sportovní pojetí vozu byl ale příliš velký. Kovový dekor lehce zebe do rukou.

I přes veškerou výbavu mi ale přišla palubní deska trochu studeně pojatá, až jsem začal Volvo podezřívat, že v týmu designérů zaměstnává nějakého Němce. Příliš to nezachraňuje ani prohnutý středový panel, za kterým vzniká odkládací prostor. Ten už mají prostě všechny modely. Kvitoval jsem ale držák na mobil a na nápoje.

Od tak malého vozu nelze čekat přílišnou prostornost, proto potěší, že vpředu se člověk cítí jako v běžném hatchbacku, ba dokonce lépe. Na dvou zadních místech to je už ale o něčem jiném. Prostoru se nedostává zboku ani nad hlavou. Zavazadlový prostor je spíše vtip se svými 233 litry. Vešly se mi tam akorát čtyři plné tašky z Teska. Zmizel ale plastový dekl, který ještě na praktičnosti ubíral a nahradila ho látková krytka. Trochu hůř se s ní manipuluje, dovoluje ale vkládat větší předměty.

 

Jak jsem říkal, design se v tomto případě postavil nad praktičnost. Ale abych autíčku, nad kterým opravdu okatě slintal i náš fotograf, příliš nekřivdil, musím zdůraznit, že jsem přibral jednoho kamaráda a vyrazil si zalyžovat do Kaprunu. Dvoje lyže, přeskáče a věci na převlečení nebyly problém. Ve více lidech by to už ale asi nešlo.

Něco mi tu chybí

Na dlouhé cestě po německých dálnicích a zpáteční po rakouských okreskách nás provázel příjemný společník. Měl objem dva litry a vesele konzumoval okolo 6,5 až 7 litrů nafty na 100 km. A to jsem ho zas tak moc nešetřili. Výkon 136 koní a maximum točivého momentu 320 Nm je na malé auto (které ale váží 1420 kg) tak akorát, abych byl spokojen. Stovka za 9,4 sekundy je ideální. Není to žádná stíhačka, na druhou stranu s ním není nebezpečné předjíždění, dá se dobře řadit do dálničních pruhů a sprint od semaforu mu také není cizí.

Jen občas se dostavoval pocit, že by to přece jen chtělo trochu víc. Když už sedím v autě se sportovním paketem a v typické oranžové barvě, mám chuť si trochu zařádit. A všechno ostatní hraje také na sportovní notu: perfektní manuální šestikvalt, který chodí v kulise s maximální přesností nebo povedený podvozek, jenž auto výborně podrží v zatáčce, má ideální tuhost, ale duši z vás zase nevyklepe. Když bych už volil paket R-Design, rozhodně bych se poohlédl minimálně po naftovém pětiválci (minule jsem ho měl k testu) s výkonem 180 koní, nebo absolutním vrcholu T5, který z C30 udělá hot hatch s výkonem 230 koní.

Nové Volvo C30 vypadá po faceliftu ještě lépe než původní verze. Ještě víc bude přitahovat mladé a úspěšné lidi. Budou muset být úspěšní, protože cena testovaného vozu začíná na 717.400 korunách. Za takovou pálku seženete pořádný sedan střední třídy a můžete se začít poohlížet i po prémiovém segmentu. Volvo C30 je ale stylovka, u které se prostě nesmíte dívat ani na praktičnost, ani na cenovku. Je důležité, že vás chytne za srdce. A pak už vám ji nikdo nevymluví.

Výsledná známka 2
Plusy: design, výbava, spotřeba
Mínusy: vysoká cena, nepraktičnost

Základní cena v provedení R-Design:
  717 400Kč

Objem motoru     1997 ccm
Maximální výkon     100 kW (136 k) při 4000 ot/min
Maximální točivý moment     320 Nm při 2000 ot/min
Převodovka     6stupňová manuální
Maximální rychlost     205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h     9,4 s.
Udávaná spotřeba město     7,6 l/100 km
Spotřeba mimo město     4,6 l/100 km
Kombinovaná spotřeba     5,7 l/100 km
Spotřeba během testu     7,0 l/100 km
Provozní hmotnost     1420 kg
Délka / výška / šířka     4266 mm / 1443 mm / 1782 mm
Rozvor     2640 mm
Zavazadelník / po sklopení     233 l / 876 l

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist