Nové Porsche Cayenne přijde na trh letos v květnu, po dlouhých sedmi letech od uvedení první generace, která přivedla k jinak sportovní značce řadu nových zákazníků. Jak se na vůz exkluzivní stuttgartské značky sluší, přijde luxusní SUV s řadou novinek.
Předně bude nový Cayenne o celých 185 kg lehčí, než jeho předchůdce, a to i při nárůstu velikosti ve všech směrech: na délku měří o pět centimetrů víc než v předchozí generaci, na šířku o centimetr. Rozvor narostl o čtyři centimetry.
Vedle vnějších rozměrů ale poroste i místo na palubě, také díky čtyřcentimetrovému nárůstu rozvoru. Kromě místa se má zlepšit i variabilita vnitřního prostoru, například zadní řada sedadel bude podélně posunovatelná o 160 milimetrů. Znatelně se zvětší i zavazadlový prostor, z původních 540 litrů naroste na obřích 670 litrů.
Nárůst rozměrů ale není jedinou změnou. Nejdůležitější novinky se totiž odehrají pod kapotou, ať už jde o nové (nebo alespoň modernizované) motory, nebo o osmistupňovou automatickou převodovku, která bude s naprostou většinou motorů spojena.
Doba si žádá ohleduplnost k životnímu prostřední, a i na to má Porsche odpověď: kromě nižší hmotnosti, úspornějších motorů i převodovky dodá systém stop&start, který má kombinovanou spotřebu snížit až o kouzelných 23%.
Test Porsche Cayenne Diesel: revoluce nebo evoluce? - čtěte ZDE
Nelítostný souboj: BMW X6 50i vs. Porsche Cayenne GTS - čtěte ZDE
Tím ale vůbec nejzajímavějším bude hybridní motor, na který klade Porsche velký důraz. Systém sestává, jako obvykle, ze dvou motorů: ze spalovacího benzinového šestiválce 3,0 TFSI od Audi, a elektromotoru. Vidlicový šestiválec přeplňovaný kompresorem disponuje výkonem 245 kW (při 5500-6500 ot./min) a elektromotor, pracující ve dvou rychlostních pásmech, má výkon 34kW (při 1150 ot./min). Výsledný výkon celé hybridní soustavy je 379 koní, neboli 279 kW (při 5500 ot./min), a maximální točivý moment 580 Nm je dosažen už v 1000 ot./min.
Je důležité zmínit, že Cayenne bude plnohodnotný hybrid (neboli full-hybrid), takže jeho elektromotor dokáže samostatně hýbat s celým autem, a to až do rychlosti 60 km/h. Nepomáhá přitom jen při rozjezdech, ale i při akceleraci i ve vyšších rychlostech. Spalovací motor jím může být nahrazen kdykoli není potřeba až do rychlosti 156 km/h.
Stará dobrá škola
Nesmíme ale zapomínat na řadu starých dobrých konvenčních motorů, zejména tedy zážehových. Základní verzi bude pohánět vidlicový šestiválec 3.6 V6, a jako jedinou ji bude možné koupit s šestistupňovou manuální převodovkou, a osmistupňový automat Tiptronic S pro ni bude za příplatek. Pro všechny ostatní motory bude dodáván sériově.Druhou verzí bude Cayenne S s atmosférickým osmiválcovým motorem, oním automatem a systémem stop&start. Udávaná spotřeba je díky tomu všemu nečekaně dobrá, v kombinovaném provozu se prý zastaví na 10,5 l/100 km. Nejsilnějším z nabídky bude prozatím Porsche Cayenne Turbo, jehož pohon zajistí přeplňovaný osmiválec a udávaná kombinovaná spotřeba 11,5 l/100 km zní velmi optimisticky.
No a nesmíme zapomenout ani na naftovou verzi, Porsche Cayenne Diesel. S naftovým motorem 3.0 V6 TDI, pocházejícím od Audi, bude naftový Cayenne nejslabším motorem z celé nabídky. Zato ale nabídne výbornou spotřebu 7,4 l/100 km, čímž se dokonce stává nejúspornějším vozem celé automobilky Porsche. S osmistupňovým automatem přitom zrychlí z 0-100 km/h za slušných 7,8 sekundy.
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist