Jak se dalo očekávat, použitá technika ve Volkswagenu Polo GTI je stejná jako v případě španělského Seatu Ibiza Cupra. Pod kapotou tedy najdeme motor 1.4 TSI naladěný na maximální výkon 180 koní. Vrchol točivého momentu má hodnotu 250 Nm a řidiči je k dispozici v rozmezí od 2000 – 4500 ot/min.

Vzhledem k tomu, že vůz váží pouze 1184 kg, není třeba zdůrazňovat, že s ním pohonná jednotka nemá mnoho práce. Na stovku vystřelí Polo GTI za 6,9 s, maximálně se rozjede na 228 km/h. V těchto disciplínách tedy bude o něco lepší než koncernová Ibiza, která je na stokilometrové rychlosti o 0,3 s později a maximální rychlost má o 3 km/h nižší.

Ve výbavě nebude chybět elektronický diferenciál XDS ani sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Průměrná spotřeba by se měla pohybovat kolem šesti litrů.

Na pohled dává Polo GTI své ambice najevo 17“ disky opatřenými nízkoprofilovými pneumatikami. Klasikou jsou červeně lakované brzdné třmeny, difusor v zadním nárazníku a dvojitá koncovka výfuku. Ani u tohoto malého divocha nemůžou chybět světla sestavená z LED diod a samozřejmě emblém GTI.

Do prodeje vstoupí vrcholná verze modelu Polo krátce po představení na ženevském autosalonu. Nabízet se bude jak pětidveřová, tak třídveřová varianta.

 

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist