Jak už to tak u Porsche bývá, nové Turbo prošlo facelifterm, který ani nestojí za řeč. Mnohem zajímavější je, že se zbavilo starého šestiválce s objemem 3,6 litru. Místo něj pod zadní kapotu dostalo 3,8litrový V6 z Porsche 911 Carrera S. V tomhle případě ho navíc přeplňují dvě turbodmychadla, takže výsledný výkon je ohromujících 500 koní.
Díky novému motoru, který má přímé vstřikování, se kombinovaná spotřeba pohybuje mezi 11,4 až 11,7 litry benzínu na 100 km. Při takových hodnotách je potěšující fakt, že Porsche 911 Tubro zvládne překonat stokilometrovou rychlost za 3,4 sekundy a maximum leží ve 312 km/h.
Kromě klasické manuální 6rychlostní převodovky je k dispozici samozřejmě blesková převodovka PDK, kterou jsme vyzkoušeli v modelu 911 4S Targa. Novinářům vždy vadilo špatné ovládání pomocí páček na volantu. Ty jsou ale u nového Turba ty tam a nahradila je klasická konfigurace páček pod volantem (vpravo plus, vlevo mínus).
Ve zvláštní výbavě nebude chybět systém Porsche Traction Management, který bude rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní diferenciály přes elektronickou spojku. Porsche 911 Turbo dostane samozřejmě také systém PSM, který byl přepracován speciálně pro tento model.
Porsche 911 Turbo by se mělo ukázat na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje půjde v Německu letos v listopadu, u nás trochu později. Cena za kupé začíná na 122.400 eur (3.145.680 korun), kabriolet přijde na 131.800 eur (3.387.260 korun).
Porsche 911 Turbo
Porsche 911 Turbo
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist