Ferrari 458 Italia je nové snad na každém milimetru své karosérie. Přesto se svým pojetím dá částečně připodobnit k Enzu, modelu California nebo F430, jehož je následovníkem. Ferrari při stavbě tohoto vozu využilo navíc své velké zkušenosti s aerodynamikou ze závodů Formule 1.
Ferrari 458 Italia bude mít vprostřed uložený osmiválec o objemu 4499 ccm, který je v nabídce automobilky zcela novou záležitostí. Tento motor zvládne poskytnou výkon 578 koní (při 9000 otáčkách za minutu) a maximum točivého momentu 540 Nm (při 6000 ot/min). Přitom celých 80 procent točivého momentu bude řidiči k dispozici už od nějakých 2350 otáček.
Automobilka šla do sebe a zamyslela se i nad spotřebou. Ta by se u Ferrari 458 Italia měla v kombinovaném cyklu pohybovat okolo 13,7 litrů na 100 km, což je nejlepší hodnota v segmentu. Ruku v ruce s tím jde i nižší hodnota emisí, která v tomto případě činí 320 g CO2 na kilometr.
A jak na tom bude nové Ferrari 458 Italia s rychlostí. Vůz má vážit pouhých 1380 kg. Při výkonu 578 koní to znamená poměr 2,42 kilogramu na koně. Není proto divu, že vůz zvládne překonat stovku za 3,4 sekundy. Maximální rychlost je 325 km/h.
Fotografie v galerii jsou zatím pouze počítačové snímky. Očekáváme ale, že se co nevidět objeví obrázky z reálného provozu. Ferrari 458 Italia se oficiálně představí za měsíc a půl na autosalonu ve Frankfurtu.
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist